Як правильно оформляти формули в дипломі по ГОСТу

Згідно з рекомендаціями з написання дипломних проектів перша глава містить теоретичні і методологічні аспекти дослідження. Тут вперше зустрічаються показники, які далі будуть використані при розрахунках аналітичного розділу. Такий підхід вважається більш правильним, ніж додавання рівнянь прямо в обчислення.

А значить, розбиратися, як відбувається оформлення формул в дипломі доведеться на перших етапах написання.


Способи запису формул в дипломі


Прийнято три підходи, як записувати показники.

Ручна зйомка вважається застарілою, тому негласно не рекомендується до використання. Створення формул без використання спеціального редактора підходить виключно для невеликих записів з 2-3 значень. Якщо робити великі рівняння, то оформлення в дипломі буде зіпсовано при щонайменшій зміні тексту.

Оформлення вручну
Друкуючиглаву,студентзалишаєпустемісце.

Після друку диплома вписує туди необхідні значення.

Рекомендується робити це акуратно і ручкою

з чорним чорнилом.

Використання звичайних символів клавіатури
Запис нагадує старі, набрані на друкарській
машинці книги.
Для множення використовується значок«*»
,дляподілу«/»,зведеннявступінь«^2»іт.д.
Використання спеціальної функції текстового редактора
Для запису також застосовується редактор «робота з формулами»,вбудований в MS Word.

Запис за допомогою MS Word

оформляємо формули в дипломі по ГОСТу

Відкрийте вкладку «Вставка» і запустіть редактор формул. Він позначається іноді як «Рівняння».
Текстовий редактор містить вже готові поширені записи рівнянь. Тому іноді досить вибрати потрібну із запропонованого списку.

Якщо потрібні корективи, то запустіть блок «Робота з формулами», функція «Конструктор». Після чого приберіть непотрібний символ, замінюючи на вподобаний з конструктора. Наприклад, поміняйте ступінь, а потім додайте додаткову дріб, суму чисел і т.д.

Цікаво знати!

Одне із завдань, яке поставлено перед студентом, це зрозуміти як писати введення до дипломної роботи. У веденні вказується актуальність, мета, предмет, об’єкт, методи дослідження та інші необхідні дані

Конструктор складається з таких елементів:

  • Математичні символи. Щоб побачити перелік, натисніть «Ще» або стрілку в правому верхньому куті, що відкриває групи символів (стрілки, літери грецького алфавіту, цифри і т.д.).
  • Структура. Це готові шаблони, які вставляють, натиснувши на відповідний лівою кнопкою мишки. Далі структура заповнюється символами, значеннями, іншими структурами.
    При створенні формул з нуля, виберете в нижній частині переліку функцію, вставляють нове значення. Тепер за допомогою конструктора доведеться писати її повністю.

Якщо це значення ще не раз стане в нагоді при роботі, то рекомендуємо зберегти, створивши власну колекцію. Для цього виділіть його і виберіть зі списку функцію «Зберегти як нову формулу», створивши тим самим новий стандартний блок. Не забудьте правильно назвати блок, щоб потім не виникло плутанини.

Оформлення формул в дипломі

Розіб’ємо оформлення на чотири етапи

  1. Рекомендується спочатку зробити відсилання, вказавши не тільки назва рівняння, порядковий номер, а й джерело, звідки воно скопійовано. Джерело записується за допомогою посилання або виноски. Наприклад: «Для розрахунку ВВП використовується наступна методика [1, с. 45]:
  2. Виконуємо запис формул. Для цього від масиву тексту відступається один рядок, далі з вирівнюванням лівому краю робиться запис. Після запису ставиться кома.
  3. Нумерація. Виконується за тим же принципом, як якщо б справа стосувалася малюнка або таблиці. Номер складається з двох чисел. Перше – порядковий номер глави, а друге – самої формули в межах цієї глави. Записується вийшов номер з використанням круглих дужок з вирівнюванням по правому краю – (1.3), (3.8).
  4. Опис символів. Для створення формул в дипломі використовуються символи, які покликані замінити довгі назви. Частково позначення однакові у всіх книгах, але іноді автор вибирає довільні букви латинського алфавіту або кирилиці. Тоді скопійований з підручника текст відрізняється від аналогічного, написаного іншими вченими. Щоб читачеві було легше розібратися при перегляді, слід за вимогами методичних рекомендацій додати з нового рядка слово «де» і перерахуйте стовпчиком символи з їх трактуванням.

Базові правила оформлення формул в дипломі

  • Намагайтеся використовувати стандартні символи, не добираючи зі списку запропонованих химерні. В дипломах з економіки бажано обмежиться буквами латинського алфавіту, набраними прописом або друкованим шрифтом.
  • Відокремлюйте значення, цифри від масиву тексту пропуском рядка. Не пишіть на одному рядку кілька рівнянь, розділяючи їх комою.
  • При перенесенні формул на новий рядок почати потрібно з останнього знака, що залишився на старій. Це знаки суми, різниці, множення, ділення, більше або менше.
  • Шрифт повинен читатися людьми без проблем. По можливості використовуйте однаковий розмір для всіх обчислень. Вони не повинні виглядати більше тексту іншого тексту.
  • Якщо вибрали набір формул без використання спеціального редактора, то не замінюйте знак множення точками, використовуйте зірочку або ж букву «х». Не потрібно при розподілі вибудовувати складні багатоярусні конструкції. Спробуйте замінити їх окремим символом, а після приводячи трактування розпишіть додану подформулу.
  • При описі позначень, вишиковуйте символи в міру появи в розрахунках.
  • Коли ряд рівнянь йдуть одне за іншим, але при цьому тісно пов’язані за змістом, відносяться до одного обчислення, то розділяються крапкою з комою.
  • Коли далі по тексту автор бажає зробити відсилання на описані показники, то немає необхідності заново розписувати значення. Запишіть порядковий номер із застосуванням круглих дужок. Це зручно при виконанні в дипломі розрахунків з використанням записаних спочатку рівнянь.
Залишилися питання?

Спробуйте звернутися за допомогою до викладачів

5/5 - (290 голосів)
Оцініть запис